Marketing Internetowy - wprowadzenie

Marketing InternetowyWszystkie przedsiębiorstwa wcześniej czy później pochylają się w obecnej dobie nad promocją czy sprzedażą w globalnej sieci. Nie jest to już działanie dodatkowe lecz zasadnicze. Rozwój Internetu stwarza wyzwania dla firm do kreowania ich przemyślanych strategii marketingowych.

W porównaniu z tradycyjnym marketingiem zmienia się zasadniczo charakterystyka strategii marketingu - znacznie większa jest liczba informacji. Internet stworzył bowiem wielkie wyzwania dla marketingu i wprowadza ustawicznie zmiany w istniejących koncepcjach marketingowych.

Internet i marketing internetowy stają się niezbędne dla przedsiębiorstw, by mogły się utrzymać się i konkurować na stale rozwijających się rynkach i przyciągnąć nowych klientów. Obejmuje on wiele czynników. Firma przygotowując się do podjęcia działań marketingu w sieci powinna dokładnie rozważyć taktykę działań,  dokonać analizy konkurencji, wielkości rynku, właściwości oferowanych produktów z punktu widzenia ich interakcji z użytkownikami sieci.

Są towary, które przyciągają internautów i bez obaw dokonują oni transakcji ich zakupu np.:

  • oprogramowanie
  • muzyka
  • sprzęt komputerowy
  • sprzęt AGD
  • książki itd.

Są również towary, które klienci raczej wolą kupić tradycyjnie a w Internecie oglądają je dla orientacji, w katalogach:

  • odzież
  • artykuły spożywcze
  • obuwie itd.

Strategie marketingowe podjęte dla różnych towarów powinny być zatem różne.

Firma powinna również poznać swoich klientów i ich zachowania. Na bazie tych informacji łatwiejsze będzie zbudowanie treści dla biznesu, który jest kierowany do odpowiedniego segmentu klientów.

Zasadniczo technologie informacyjne w rzeczywistości składają się z trzech głównych elementów, którymi są:

  • Komputer
  • Komunikacja
  • Treść

Najważniejszym elementem w prowadzeniu marketingu w Internecie i tym samym przyciągnięcia jak najwyższej liczby potencjalnych klientów jest oczywiście element treści. Nie bez znaczenia są również elementy komunikacji - szybkość wczytywania się informacji, jakość hostingu, jakość serwera.

Głównym jednak kluczem do sukcesu marketingu w Internecie są własne zasoby ludzkie

Ludzie generują i konstruują informacje. Ich kwalifikacje, kreatywność, zdolności twórcze, pomysłowość, rzetelność są najważniejsze.  Nie opierając się na dobrych zasobach ludzkich, trudno będzie konkurować w dobie powszechnej informacji.

127 Votes